Monday, March 31, 2014

Husband vs Wife : Perbezaan suami dgn isteri

Salam Isnin..

Ni aku nak cite sikit kenapa suami berbeza dgn isteri.. haruslah beza kannn kalau sama kang pelik la pulok.. hihi...

Perbezaan 1 :
Beli time shoping barang dapur aku akan pikir pikir dan pikir banyak kali barang apa yg perlu di ambil contoh macam antara tisu kotak dgn tisu gulung yg mana lagi penting walaupun dalam checklist dah tulis 'tisu kotak jenama Tesco'.. Ambik masa dalam 5 minit jugak untuk pikir okay! haha.. itulah perangai aku.. tambah2 bile time2 tu tisu gulung ada SALE and mula la aku goyang nak amik mana satu..kehkeh..

Tapi hasben dia akan amik masa 5 minit sahaja untuk beli semua barang yang dia nak (tak perlu checklist pon!).. haha.. contohnya dia nak beli milo 3in1 dengan susu pekat manis yang dalam tin tu nampak je terus amik tanpa perlu pikir F&N or jenama X, harga ke, milo tu ada berapa peket ke kat dalam tu lantak ko.. itulah hasben aku..

Perbezaan 2:
Bab sidai baju. Aku akan sidai baju susun ikut baju sama baju seluar dengan seluar and macam yang besar2 tuala ke aku asingkan sidai bagi sedap mata memandang..

Kalau hasben dia sidai haaa campur je janji semua tersidai.. selalunya mesti akan ada lengan baju yang masih tersepit kat dalam baju tak dikeluarkan.. lantak janji sidai.. muahaha.. walaupun dah ditegur and di 'remind' banyak kali.. takpe janji dia buat keje umah.. kang aku cakap banyak2 kali dia tinggal je keje tak habes kat situ..

Eh, ni je ke perbezaannya..

Haruslah takkkk.. nanti aku sambung lagi.. skang sambung buat keje dulu..


No comments:

Post a Comment