Posts

Showing posts from May, 2014

Perkara paling aku fobia...

Image
Hai.

Dulu dulu aku tak pernah ada penyakit fobia yang melampau.. sejak dah ada anak ni tetiba lekat satu penyakit.. 
ape tau penyakit tu.. *
*
*
*
*
Potong rambut Adam..
Hahaha.. ni memang fobia bagi aku..sebab ape? sebab aku tak menahan nengok si Adam nangis melampau bila aku bawak gi potong rambut kat kedai..
Siyes hati aku tak menahan.. sekali dengan aku menangis.. haha..
Masa ni first time potong rambut.. kat kedai mamak je..

Mamak ni memang cepat betol buat keje.. zap zap zap..zasss terus siap.. Tapi jambul kat depan memang tak sempat la nak potong.. biar je.. haha.. 
Rambut Adam memang cepat panjang tapi rambut dia bukan jenis lebat.. panjang nipis nipis gitu haa... ikut rambut daddy la ni.. jarang jarang tapi panjang.. 
Kali kedua potong rambut aku bagi babysitter je yang potong.. tak sanggup aku.. Adam kalau dengan babysitter dia behave sket.. duk diam je tak nangis.. kontrol macho gitu.. hehe..



Lawak sangat potong rambut stail gitu.. Adam kan banyak rambut halus kat depan tu…

Kisah Adam kena jaundis masa baru lahir

Image
Hai.

**Awas! Entri agak panjang..Sila sediakan jajan bole kunyah2 sambil membaca..  +_+



Adam da masuk setahun setengah baru la aku nak up entri pasal ni.. Sebenarnya tetiba teringat pengalaman dok wad Hospital Kuala Nerang masa Adam umur 3hari sebabkan kena jaundis. Kesian Adam...
Aku bersalin 24.10.12 lagi 2 hari nak raya haji. EDD aku 05.11.12 tapi dah bersalin awal kan. so Adam jadi anak KL la..  Bersalin malam pukul 8.49pm esoknya baru mak aku dari Kedah sampai dengan adik Iman. Asben amik mak kat Puduraya terus melawat aku kat HUKM sebab petang tu dah discharge. 
Ingat lagi masa discharge tu dengan hujan lebat betol sekali dgn ribut petir kat luar HUKM, aku dengan pakai kain batik berjalan terkepit2 plak tu.. haha.. seriau punye pasal.. Kenangan betol masa tu.. memang takkan dilupakan..

Lepas discharge terus balik rumah kat Tasik Selatan tido situ satu malam pagi raya haji tu baru gerak balik Kedah. Fuh mencabar betol.. Taktau la ada orang penah buat macam ni ke tak..Hari ke-3 b…