29 January, 2016

Wanita dan Perhiasan



Assalamualaikum.




Perhiasan dan wanita memang tak bole dipisahkan..Sape yang tak suke pakai perhiasan kan. Baru2 ni tengok satu rancangan di TV Alhijrah.. Tak ingat ape rancangan nya.. Tapi topik tu pasal perhiasan wanita.

Wanita muslimah nak pakai rantai ke anting-anting ke bole. Tapi pakai kat rumah jela. Jangan smpai nak tunjuk rantai kat leher sanggup pendekkan tudung untuk bagi nampak rantai tu.

Takpun pakai tudung dan rantai pulak pakai kat luar tu pun tak bole. Anting-anting pun sama. Semata nak tunjuk sanggup tak pakai tudung.

Boleh nak tunjuk tapi hias untuk suami kat dalam rumah jela. Hihi.

Sebagai peringatan untuk diri sendiri jugak.. Kadang2 kita lupa.. Bila nafsu jahat dalam diri cakap " Eh, ko pakai macam tu kat luar cantik la..Terserlah keanggunan..Gituuu..

Cer pakai cantik2 depan suami dalam rumah, confirm dia puji cantikkkk.. Apa lagi kembang sampai meletup.. Haha.. Mesti lepas tu dah tak pakai yang menarik perhatian orang kat luar kan.

Tapi tak maksud kat luar tak perlu cantik2, pakai selekeh pulak.. Asal bersih, kemas dan menutup aurat kira ok dah tu..

Sama-sama jadi wanita muslimah yang diredhai Allah. Peace (",)




1 comment: