Tuesday, July 31, 2018

Negatif sangat.

Sejak 2 bulan ni makin malas nak bangun pegi keje.
Setiap hari rasa cepatlah weekend, cepatlah nak buang segala macam masalah dalam kepala ni.

Sekarang nak elak dari stress pasal orang kat ofis, aku cuba kecikkan kawan kat sekeliling.
Malas nak dengar cerita itu cerita ini. Biarlah kurang kawan pun asalkan tak dengar benda-benda negatif.

Hari2 datang keje dengar cerita yang sama.
Naik jemu dah. Pastu mulalah aku rasa down nak keje.
Bila dah jauhkan sikit dari orang2 camni rasa aman sikit hidup aku.

Memang aku tau keadaan management skarang agak teruk.
Setiap bulan ada je yang resign sebab tak happy keje. Bila staff tak happy akan effect la semua orang sebab production slow. Masing2 punya keje berkait dengan satu sama lain.

Aku bagi contoh, pasal report. Team B kena update daily and monthly report.
Team A yang akan finalise dan update to customer and accounting system.
Bila Team B problem, buat report tak betol cacamerba habes, buat sambil lewa, yang effectnya Team A la. Orang last yang kena jawab.
Team B lepas tangan je taknak ambik tahu n banyak alasan. 

Manager Team B pulak baru nak up. Semua dengar arahan angguk2 geleng2 dari bos atas yang tak betol.
Orang bawah Team B bengang dengan manager ni sebab tak pandai manage, asyik nak ugut orang dengan warning letter, tak tahu nak ambik hati staff, tak appreciate staff macamkan dia je yang buat keje and so on.
Banyak lagi isu tak puas hati yang selalu berbangkit dari diorang. Pening!

Kadang tu ada salah sendiri tapi tak leh ditegur jugak staff ni pun.
Mengaku jelah kau salah n perbetulkan. Bukannya tuding jari kat orang lain pulak.
Sampai bila pun tak habes la woi.

Bos besar pulak main pilih bulu. Yang mana ikut cakap dia itu la dia bagi lebih.
Pastu over friendly dengan orang tu sampaikan tak boleh beza hal keje dan hal kawan.
Itu yang bertambah susah. Staff lain pandang tak professional langsung.

Kalau benda ni berterusan aku pun dah plan nak cari yang lebih baik.
Malas dah nak stress pikir benda negatif macam ni. Aku nak work life yang lebih berkualiti. Tu je.

No comments:

Post a Comment