Friday, October 24, 2014

Selamat Hari Lahir, Adam!

Alhamdulillah....

2 tahun yang lepas...24.10.2012.... hari ni lah hari aku bertarung nyawa melahirkan seorang zuriat.. anugerah dari Allah.. amanah juga dan rezeki yang tidak ternilai... pinjaman dari Allah untuk dicorakkan menjadi seseorang.. Moga anak yang lahir jadi penyejuk hati ummi dan daddy.. jadi anak yang soleh.. Aminnnn... In shaa Allah...

Kenapa aku cakap rezeki yang tidak ternilai...
Sebabnya...

Ujian dari Allah selama lebih kurang 2 tahun menunggu.. Hampir putus asa.. Tapi dengan kesabaran, usaha, doa, dan tawakal dapat jugak merasa jadi seorang ibu.. Kadang kadang terfikir kenapa kita diuji..
Ada sebabnya..
Ada hikmahnya..

Dulu...
Dah lali dengan soalan-soalan orang yang tanpa memikirkan perasaan kita.. Bertanya soalan yang sudah tahu jawapan.. Memang menguji kesabaran..

Sekarang aku faham sangat situasi orang yang macam aku dulu.. Sebab tu aku takkan pernah nak tanya orang sesuka hati macam mana orang buat kat aku dulu.. Ye aku faham sangat..
jadinya jangan nak concern sangat jaga tepi kain orang.. Tu semua kerja Allah..

^
^
^
^
^


Birthday Adam..

Sebenarnya celebrate in advance.. Buat masa raya haji haritu 05.10.14 kat Kedah.. Tahun lepas pun buat kat Kedah jugak..

Aku dah plan nak buat tema 'School Bus' sebab Adam memang suka sangat dengan bas.. Pergi mana2 nampak bas je tunjuk ''bas..bas..haa tu bas...'' Nasib la dia tak mintak daddy belikan bas betol tu.. Kalau tak haruuu..

Sebenarnya dah tempah kek dan goodies ikut tema tapi orang tu masuk hospital pulak.. Demam tak kebah sampai seminggu.. Dah tu dia tak bagitau awal2 yang dia tak dapat siapkan kek sume tu..Huhuhu... Aku pulak lagi 2 hari nak balik Kedah baru nak call dia follow up.. Ingatkan okay la dia tengah buat.. Tak tahu pulak dia sakit.. Takpe lah..takde rezeki nak buat ikut tema sikit..

Jadi, aku la yang kelam kelibut call sana sini.. Dah la nun jauh di Kedah.. Mana nak cari lagi yang bole siapkan dalam 2 hari oiii.. Semua dah fully booked..

Makanya..buat jela sticker label school bus.. letak kat doorgift.. Kek beli kat kedai Kuala Nerang je.. Harusla takde image school bus.. Kat kedai biasanya ada image yang femes2 je.. Aku amik jerla image The Cars letak atas kek..hihi.. Lari tema nampaknya..


Kek The Cars


 >

Birthday Boy dah ready nak tiup lilin...

Nah pisau potong leklok tau...

Ni dah macam bersilat nak potong kek punnn...

Finally...


Mengelupur nak turun main..

Buat makan2 ni jemput sedara terdekat je.. Adik beradik mak kan duk dekat2 situ je.. Tu pun dah penuh rumah..meriah..

Adam dah 2 tahun harini.. Sekejap je masa berlalu.. Adam belum jadi abang long lagi.. Masih tidur bawah ketiak ummi.. Haha.. Manja sangat...

Tu pun orang masih tanya.. Bila Adam nak dapat adik... Okay fineeee...

Sekali lagi...

Ummi nak ucapkan...

''Selamat Hari Lahir, Adam yang ke-2 tahun" 

dan...

Tahniah untuk ummi...sebab berjaya mengeluarkan budak comel yang dalam perut ni 2 tahun yang lalu...

Yeay!!....

Notakaki : Rindu masa ni..Adam kecik lagi..

 

No comments:

Post a Comment