Dinosaur Muar


Lama dah pegi ni tak ingat pulak aku bila.
Nak lalu balik ke kampung mentua singgah situ.
Biasa lalu bandar Muar nak ke Parit Jawa, kadang jem masuk bandar.
Ni lalu hiway yang ada jambatan tu. Belah kiri ko akan nampak dinaso besar kat situ.

Parking Free. Takde ape sangat pun kat situ.
Ada jual toys dinaso, barang2 dinaso gitu je. Pastu ada jual gak rumput karpet tiruan tu.
Harga tak tengok pulak.




Ko tengok la budak kecik kat tepi tu.
Cakap nak singgah tengok dinaso kemain excited. Yeay yeay je.
Nah sekali sampai dok tepi2 je. Tak berani dekat.
Melilau mata tengok dinaso takut kena kejar padahal dah banyak kali bagitau tu menan je, bukan hidup pun.
Takpe biar mak je yang amik gambo ye.





Tengok la gambar mak lagi dengan dinaso. Tak lama lagi mak dah boleh bikin filem Jurassic Park.





Dinaso ni semua ada bunyi. Macam live sikit kan. Tu makin menjadi budak tu, terkejut kena sergah dengan dinaso. Haha. 





Yang kecik2 boleh la berani. Tu pun muka tahan2 nak bukak langkah seribu kalau hidup balik dinaso tu. 






Tengok dari jauh pun jadi la. Kejap je dok situ dia dah ajak balik rumah nenek. Hurmmm...

No comments:

Post a Comment